Thursday, October 21, 2010

Minggu ke 12 : Jurnal Refleksi


salam 1 Malaysia..

Minggu ini adalah minggu ke12 saya membuat jurnal refleksi utk kursus ini. Setelah mengharungi onak dan duri, akhirnya, sempat juga saya menyiapkan jurnal refleksi saya ini. Walaupun minggu ini teramat sibuk, saya tidak akan lupa utk melaksanakn tanggungjwb saya sebagai pelajar smp2252.

Pada minggu ini, kuliah diteruskan dengan tajuk gendang 24 musim. gendang 24 musim ini adalh berasaskan pertanian di China. Musim besar (musim bunga, musim panas, musim gugur dan musim dingin) dibahagikan kepada 6 musim kecil. Musim kecil ini ada kaitan dengan jadual pekerjaan petani di negara China.

Ini dipersembahan dengan gaya ketika mempersembahkan gendang 24 musim ini. Alat muziknya terdiri daripada 24 buah gendang shigu, iaitu dram tarian singa. Ada juga menggunakan gendang longgu.

Amat menarik sekali kuliah pada minggu ini. Terasa ingin bermain dan mempelajari alat muzik ini. Harap satu hari ini saya dapat belajar alat ini dan membuktikan yang orang melayu boleh dan besetail.

Sekian..


1 comments:

smp2252aisya on October 30, 2010 at 3:26 AM said...

ulasan anda terlalu sedikit...apa-apa pun tahniah kerana berjaya membuat jurnal refleksi

Post a Comment

 

Blog Pelajar kum.A

Blog Pelajar Kump.B

Blog Pelajar Kump.C

SMP2252 ASHARI Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template