Thursday, October 7, 2010

Minggu 11 : Jurnal refleksi

salam 1 malaysia.

Bertemu kembali kita dalam jurnal refleksi SMP2252. kali ini telah masuk minnggu ke 11 saya menulis jurnal ini. tidak sangka begitu cepat masa berlalu. pada minggu ini, kuliah diteruskan dengan sesi pembentangan. tajuk pada hari ini ialah wayang kulit. amat menarik sekali tajuk pada hari ini. sebelum sesi perbentangan, saya dipersembahkan dengan persembahan wayang kulit secara live. untuk pertama kalinya saya melihat dan menonton wayang kulit ini. maklumlah, di sabah tidak ada wayang kulit ini. saya begitu tertarik dengan persembahan wayang kulit ini. pujian patut diberikan kepada tok dalang kerana berjaya menghiburkan penonton. dan yang paling penting, tok dalang ini adalh pelajar dari pend muzik yg muda usianya. ini dapat disimpulkn, umur bukan penghalang untk kita meneruskan warisan lama ini. sesi pembentangan juga tidak membosankan kerana banyk perkara baru yg saya dapat sepanjng proses pembelajaran.

syabas dan tahniah kepada para pembentang. perbentangan anda pada minggu ini amat menarik sekali dan usaha anda tidak sia-sia. moga kita dapat sama-sama menghayati seni warisan ini. tahniah sekali lagi.

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Pelajar kum.A

Blog Pelajar Kump.B

Blog Pelajar Kump.C

SMP2252 ASHARI Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template